Check this out

Sunday, May 8, 2016

PERSONAL SHOPPER : BELI BROOCH NAMDAEMUN MARKET

Entri 142
Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN 

Sejak hendak balik ini, ada banyak permintaan untuk saya beli barang dari sini.

Brooch adalah barang yang paling popular yang orang kirimkan selain dari kain cotton dan barang kraft jahitan.

Ini adalah contoh gambar saya ketika membeli brooch. Kadang-kadang saya pergi seorang jika suami tidak bekerja di hujung minggu dan boleh menjaga anak-anak.

Tapi kebiasaanya saya akan ke sana bersama Hanaa apabila Abang dan Kakaknya ke sekolah.

Orang di Namdaemun sentiasa ramai, apatah lagi orang Malaysia. Seperti tidak berada di bumi asing, terjumpa orang Malaysia di sana sini.

Kebiasaanya saya hanya kenakan caj sedikit untuk nilai pertukaran wang asing,  kos pengangkutan pergi dan balik, kos upah serta kos packaging dan shipping.


Gambar di atas adalah ketika pergi sendiri untuk membeli brooch.



Ini pula salah satu keadaan apabila pergi dengan Hanaa. Kalau Mama memilih terlalu lama, dia akan tertidur di situ.

Ini lebih parah apabila tuan kedai di kawasan itu menawarkan diri untuk mendokong Hanaa yang berat itu! Dek kerana Hanaa sudah biasa dengan mereka, mereka tidak keberatan menolong saya tatkala saya sibuk memilih barangan jualan mereka.

Bukan senang untuk saya keluar dan membuat belian, sebab itulah saya tidak boleh terima permintaan yang hendak cepat dan sebagainya. 

Ada pelbagai faktor saya perlu pertimbangkan seperti keadaan cuaca, keadaan kesihatan anak-anak dan sebagainya. 

Hanaa banyak berkorban untuk saya. Dia sudah bosan mengikut saya ke Namdaemun, tetapi kadang-kadang kita kena kreatif untuk membuatkan dia rasa seronok untuk keluar. 

Nanti saya akan kongsikan sedikit tips untuk membuatkan anak-anak fokus apabila keluar ke mana-mana tanpa perlu menggunakan gajet-gajet zaman sekarang ini.

Oh ya, sebelum terlupa. Bagi yang ingin mendapatkan sesuatu dari sini, boleh emailkan saya di tinicraft@gmail.com untuk sebarang pertanyaan.

 

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...