Check this out

Monday, June 6, 2016

SALAM RAMADHAN DARI BUMI SEOUL

Entri 146

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN

Assalamualaykum. Alhamdulillah dapat lagi saya menulis di sini pada hari ini, 1 Ramadhan 1437H dari bumi Seoul ini.

Cuaca hari ini agak mendung, tetapi masih boleh terasa bahang musim panasnya.

Anak-anak kebetulan tidak bersekolah pada hari ini kerana cuti umum Memorial Day di Korea.

Daniel bangun sahur hari ini, semangat dari semalam lagi hendak berpuasa. Kerana terlalu banyak minum air, dia sepertinya kekenyangan walaupun hanya makan sedikit nasi dan telur dadar dan sambal bilis.

Batuk sedikit, dia muntah semua makanan sahurnya. Tetapi sehingga kini, dia masih lagi berpuasa. 9 jam sudah berlalu. Harapnya, dia masih bertahan sehingga berbuka nanti.

Puasa di sini hampir 17 jam. Agak lama berbanding dengan Malaysia. Tetapi ini merupakan tahun ketiga kami berpuasa di sini, jadi kami sudah terbiasa.

Ramadhan tahun ini, setiap orang pasti ada azam baru. Begitu juga saya.

Selain dari azam  untuk makanan rohani, saya juga berazam untuk 'menggerakkan' studio tinicraft.

Saya berazam untuk menjahit sekurang-kurangnya dua produk sehari dalam bulan ramadhan ini tanpa menganggu urusan rohani dan jasmani yang lain, in shaa Allah.

Semoga berjumpa lagi. Saya sempat buka laptop ini sebentar  untuk membeli beras online. Kalau tidak, agak jarang saya dapat mencuri waktu buka laptop pada waktu tengahari sebegini.

Selamat berpuasa dari kami sekeluarga. Semoga Ramadhan tahun ini adalah lebih dari sebelumnya.

Aamiinn.. 

Nota: Ini adalah gambar saya bersama-sama kanak-kanak Malaysia di sini sewaktu rakaman hari raya RTM  yang lepas.

5 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...