Check this out

Tuesday, December 8, 2015

PENGALAMAN MEMIJAK SALJI DENGAN TAPAK KAKI, JOM BANTU MEREKA!

Entri 97

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN

Pada minggu lepas, salji pertama turun di tempat saya tinggal untuk musim sejuk kali ini. Anak-anak sangat teruja sepeti sebelum ini juga.

Salji turun sewaktu saya hendak menghantar anak-anak. Tiada pilihan, kami terpaksa meredah juga takut ketinggalan bas sekolah.

Selepas menghantar anak-anak, saya keluar kebelakang rumah tanpa memakai kasut atau stokin untuk merasa salji dengan tapak kaki sendiri. Perkara yang saya tidak pernah buat sebelum ini.

AllahuAkbar, sangat sejuk seolah-olah kaki terpacak membeku.

Saya cuba berjalan-jalan dan bertahan selama 50 saat sahaja. Dalam sejenak waktu itu, terasa seperti memijak paku-paku halus tajam dek butiran sejuk salji itu.

Cuba kita bayangkan pula kanak-kanak kesejukan di Syria sana. Jadi, saya menyeru kawan-kawan sekalian menyumbang untuk Winter Aid ini.

Siapa tahu, mungkin ini adalah peluang kita yang terakhir.

Di sini saya sertakan maklumat berkenaan Winter Aid tersebut.



Di sini  juga saya sertakan bersama video salji tengah turun lebat di belakang rumah saya di Seoul ini.

 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...