Check this out

Monday, April 4, 2016

CARI TERAPI UNTUK DIRI SENDIRI

Entri 126

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN 
 
 
Saya membeli beberapa pokok hidup untuk hiasan dalam rumah ini beberapa bulan yang lalu. Secara kebetulan, saya tidak sengaja melihat iklan jualan bunga di salah satu laman web Korea.
 
Kerana ada versi Bahasa Inggeris, saya teruja untuk menerokai laman web tersebut. Tiba-tiba mata saya tertancap kepada beberapa gambar pokok hidup untuk hiasan dalam rumah yang juga berfungsi sebagai "pembersih udara" katanya.
 
Dengan harga yang sangat murah, saya rasa berbaloi saya beli melalui internet berbanding hendak keluar pada waktu cuaca masih sejuk lagi membawa Hanaa.
 
Apabila pokok-pokok sampai, (4 pokok - satu di setiap bilik air dan dua didapur) saya dapati terdapat kertas label untuk setiap pokok. Saya kira mungkin untuk tujuan menamakan setiap pokok ini, tetapi saya memilih untuk memilih kata-kata yang boleh memberi motivasi kepada diri sendiri.
 
"Life is a story"
"Forgive others"
 
Cantik, dalam dan penuh makna. Bukan sekadar hiasan.
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...