Check this out

Friday, April 8, 2016

HALAL RESTAURANT ITAEWON - PAK INDIA RESTAURANT

Entri 130

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN

Keluarga kami di sini bukan selalu makan di luar atas pelbagai sebab.  Di antaranya adalah kerana kami tinggal bukan di kawasan restoren halal dan kebanyakan makanan di Itaewon sana berunsurkan biryani dan sebagainya.

Anak-anak selera Melayu hasil masakan di rumah. Tetapi sesekali, teringin untuk makan biryani, kami ke Restoren Pak India di Itaewon yang terletak berdekatan dengan kawasan masjid.

Walaupun terdapat banyak lagi kedai biryani, tetapi kami lebih suka ke Restoren Pak India. Bukan sahaja pemiliknya peramah dan murah dengan senyuman, mereka suami isteri juga amat mesra dengan anak-anak kami.

Kedai yang agak kecil, tetapi selalu dipenuhi pelanggan sehingga ada yang sanggup menunggu giliran di luar restoren.



Restoren ini menyajikan makanan berunsurkan masakan Pakistan dan India. Semua makanan di masak sebaik sahaja pesanan diterima menjadikan makanan mereka sentiasa segar dan enak dimakan. 

Berbaloi menunggu dengan hasil yang dapat dinikmati. Satu pinggan biryani boleh dikongsi dua orang dewasa kerana agak banyak.


Biryani daging  lembu

Shish Kebab yang sangat juicy.

Garlic Nan

Sekiranya anda mencari-cari makanan halal di Itaewon, ini adalah salah satu restoren yang cadangkan untuk anda pergi selain MAKAN dan EID (makanan korea). Sekiranya gerbang ke masjid di sebelah kiri anda, sila jalan terus dan perhatikan deretan kedai di sebelah kiri. In shaa Allah anda akan jumpa restoren di atas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...