Check this out

Thursday, April 7, 2016

BELAJAR TENTANG HIDUP, TIADA PENGHUJUNGNYA

 
Entri 129
Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
 
 
Kita selalu mendengar kata-kata "zaman belajarku sudah berlalu".
 
Bagi saya, menjadi seorang pelajar tidak pernah ada hujungnya. Setiap hari kita belajar.
 
Belajar memasak resepi baru, belajar menangani masalah rumahtangga, belajar menguruskan tekanan dan emosi, belajar menjahit, belajar bahasa dan sebagainya.
 
Apatah lagi belajar tentang kehidupan.
Lain waktu, lain ceritanya.
Lain cara, lain kisahnya.
Lain orang, lain peelnya.
 
Semuanya termasuk dalam proses pembelajaran.
 
Oh, ya! Saya terjumpa lencana khazanah lama sewaktu saya belajar di Amerika dulu. Pihak Malaysia Airlines (MAS) memberikan lencana ini di lapangan terbang sewaktu penerbangan pertama saya ke Amerika Syarikat.
 
Sudah 14 tahun berlalu, tetapi masih tersimpan elok dengan saya. Bukan sahaja lencana ini, tetapi kenangan di sana juga masih segar diingatan.
 
Bergelar pelajar di bumi asing, mana mungkin saya lupakan susah senangnya.
 
Setiap hari belajar perkara baharu, setiap hari juga saya mengenal erti kehidupan.
 
Sehingga hari ini, saya masih lagi bergelar pelajar.
 
Yang terbaru, saya belajar untuk tingkatkan kesabaran.
 
200 peratus berganda. 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...