Check this out

Tuesday, April 12, 2016

ANTARA SAAT YANG AKAN DIRINDUI

Entri 133
 
Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
 
Semalam saya mengemas rumah seperti rutin biasa.
 
Tiba saat saya sedang vacuum, Hanaa yang sedang membuat buku kerjanya tidak berpuas hati apabila suaranya sayup-sayup kedengaran apabila memanggil saya.
 
Kemudian dia datang pada saya. "I want to help too!", katanya sedikit kuat.
 
Saya hentikan vacuum lalu berikan dia roller ini. Dia pernah buat sebelum ini, jadi tiada masalah untuk Hanaa menggunakannya.
 
Saya teruskan kerja seperti biasa, dan curi-curi ambil gambar ini untuk dihantar kepada suami.
 
Memang setiap kali ada aktiviti dengan anak-anak, saya akan terus hantar gambar kepada suami supaya dia juga dapat merasai manisnya melihat perkembangan anak-anak.
 
Tiba-tiba, saya dapat mesej kembali dari suami.
 
"You will miss this moment when she's in school later"
 
Mata saya berair. Hati saya sayu.
 
Ya, saya akan rindui saat-saat bersamanya di rumah.
 
Hanaa, mama nak pergi sekolah juga, ok?
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...