Check this out

Tuesday, October 20, 2015

JISAN FOREST SKI RESORT 2015

Entri 67

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN

Ini adalah pengalaman pertaman kami ke Ski Resot di Korea. Tidak semeriah Ski Resot hebat yang lain, tetapi cukup menggemberikan anak-anak. Saya harus simpan kenangan ini di sini untuk kenangan masa hadapan dan juga mungkin boleh memberi sedikit maklumat kepada pelancong yang akan dating ke sini.

Kami pergi pada awal bulan Januari tahun ini. Masih sangat sejuk walaupun mentari menyinar indah. Saljinya juga tidak selembut sutera. Memandangkan pada tempoh waktu itu tiada salji turun, tetapi pihak resort pasti menyediakan tempat skiing ini dengan salji buatan untuk mengekalkan momentum pengunjung.

Sebelum terlupa, ini adalah alamat resort ini.

Address of Jisan Forest Ski Resort.
San 28-1, Haewol-ri, Majang-myeon, Icheon-si, Gyeonggi-do
경기 이천시 마장면 해월리 산 28-1

Kami mulakan perjalanan dari rumah agak lewat sedikit, bukan awal pagi seperti kebiasaan perjalanan kami.
 
Ini sedikit gambar pemandangan yang saya dapat ambil semasa dalam perjalanan ke tempat ski tersebut. Sangat cantik tetapi amat curam,
 

 

 
 
Oh, badan saya sangat besar kelihatan dibaluti jaket tebal hitam itu. Anak-anak bermain dan makan, kemudian pergi sambung bermain lagi. Saya memang selalu membawa bekal untuk anak-anak apabila keluar dari rumah seperti donat, roti, biskut dan sebagainya. Satu beg harus dipenuhkan dengan pelbagai jenis makanan. Tambahan pula musim sejuk, anak-anak cepat lapar.
 
 
 
Anak-anak dan suami sangat gembira walaupun kesejukan. Maklumlah pengalaman pertama, sangat teruja. Fahmi senang bergerak sendiri.
 
 
 
Tasnim pun sudah pandai main sendiri. Pada mulanya dia naik dengan Papa kerana takut untuk mencuba.
 
 
 
 
 
 
Hanaa pun merengek-rengek untuk mencuba dan tidak sangka dia sangat berani. Seperi sudah besar walaupun pada masa itu dia belum lagi tiga tahun.
 
 
 
 
 
Fahmi (berbaju biru muda) sungguh bergaya, sejuk itu belakang kira. Janji dia gembira.
 
 
 
 
Ini sebenarnya gambar kami untuk bergerak pulang. Anak-anak sudah keletihan dan kesejukan bermain. Hujung tahun ini atau awal tahun depan, kami mungkin mencari tempat skiing yang lain pula, in shaa Allah.
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...