Check this out

Tuesday, August 25, 2015

HARI PERTAMA SEKOLAH SETELAH DUA BULAN CUTI

Entri 18

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN

Semalam adalah hari pertama sekolah Daniel dan Damia setelah dua bulan bercuti. Permulaan yang amat teruja bagi mereka dan hari yang agak sibuk bagi saya. Tiada lagi waktu santai pagi saya yang lebih panjang untuk menulis blog, minum kopi, menjahit dan sebagainya. Jika sebelum ini saya kejutkan mereka sedikit lambat, tetapi apabila sesi persekolahan sudah bermula, saya terpaksa kejutkan mereka lebih awal.

Rutin pagi kembali seperti biasa sewaktu sebelum bercuti dahulu. Perkara yang sama untuk tahun sebelum ini, tetapi pada kali ini sedikit berbeza kerana pada waktu cuti musim panas yang lepas, kami pulang bercuti selama tiga minggu di Malaysia. Anak-anak sudah "keluar" dari "homesick" dan teruja untuk berjumpa kawan-kawan di sekolah tetapi saya masih lagi dalam "mood Malaya". Hati masih di Malaysia. Masih terbayang rutin di Malaysia yang lepas, selain dari berhari raya, kami juga dihidangkan dengan pelbagai juadah yang selama ini diidamkan dari Seoul ini.

Kesibukan saya juga jelas apabila saya tidak dapat menulis sebarang entri blog semalam. Saya akui hari-hari pagi saya memang sentiasa sibuk kerana memasak bekalan makan tengahari suami dan sarapan, tetapi apabila tiba hari persekolahan ini, ianya menjadi lebih lagi. Mujurlah hari pertama sekolah semalam adalah masih lagi di musim panas. Urusan mengejutkan anak-anak tidak sesukar di waktu musim sejuk. Urusan persediaan pakaian musim panas adalah lebih mudah dan cepat berbanding pada musim sejuk pakaian sekolahnya sudah berlapis-lapis ditambah pula dengan baju sejuk tebal, snowcap, skarf leher, sarung tangan tebal, stokin tebal dan sebagainya.

Semoga hari-hari persekolahan mendatang lebih sempurna buat saya dan kembali kepada sediakala.

Salam sayang dari Seoul.


Gambar: Ini adalah sewaktu musim sejuk yang lepas, lihat sahaja pakaian anak-anak saya. :)



Ini pula adalah gambar semalam. Urusan pakaian sahaja sudah berbeza.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...